Axa sloten (1999)
  Geachte directie,


Kort na de aanschaf van mijn nieuwe Axa beugel-slot in de Hema -ik dacht nog: nieuw ontwerp van een betrouwbaar merk- bleek al dat er iets grondig mis was: het slot ging moeilijk open en dicht. Ondanks een wekelijkse behandeling met Teflon (of hoe heet dat spul dat de fietsenmaker veel beter vindt dan olie) bleven de problemen bestaan. Het dieptepunt vond vorige week plaats, toen het sleuteltje in het slot brak. Ik moest de fiets naar een fietsenmaker brengen, die niets anders kon doen dan het slot kapot te zagen. Mijn vertrouwen in het merk Axa is geschaad, en ik ben 60 gulden lichter (zie bijlage). Ik hoop dat u bereid bent tot een gebaar, zodat mijn vertrouwen in uw bedrijf weer zal stijgen.


Met vriendelijke groet,


David de Jongh



(Brief verzonden aan de directie van het bedrijf Axa. Reactie van Axa is niet bekend.)